Saturday, October 4, 2008

Rekod perjalanan ke tempat kerja paling jauh

Aku raya 2 hari ja tahun ni.. pastu aku dah start kerja. Raya kedua aku naik bas dari Muar pukul 930malam.. straight ke Butterworth.. pagi esoknya aku berjaya sampai pukul 5.20pagi. Apa yang menariknya.. aku hanya ada 1 jam 40minit saja lagi untuk punch in kat tempat kerja aku.. kalau lebih seminit aku dikira lewat. 5.30 pagi sepupu aku ambik aku kat jeti.. Kereta aku ada kat dia. Aku pi rumah dia.. mandi, solat subuh... settle semua.. aku hanya ada 60minit lagi.. jarak aku dengan tempat kerja masih lebih kurang 12km. Mcmana pun mak menakan aku hidang nasi impit ngan kuah kacang.. ketupat pulut ngan serunding, soru dulu... semua tu 2 tahun dah aku x merasa di hari raya pertama sebab aku raya kat Muar. Fuiyyo.. mmg melepaskan rindu betoi.. kena ketupat pulut ngan serunding.. sapu licin.. Jam dah pukul 630.. aku rilex lagi.. hahaha.. aku mana buleh pi kerja awai.. paling cepat pun awal 10 minit ja.. 640pagi aku calo.. straight naik highway dari sg.dua pi seberang jaya.......sampai kilang.. hahaha.. success punch in pukul brapa pun aku tak ingat tapi sebelum 7.00 pagi.. Rekod perjalanan paling jauh aku pi kerja.. more than 600km

No comments: